maandag 11 juni 2012

Van voetbal en een slapend kind



De Oranjekoorts
Dat gaat hier in huis ongeveer zo;
Zaterdagavond waren de twee jongens uitgenodigd bij een buurjongetje
Manlief bekijkt Oranje vanaf de bank
Plaatst af en toe een voetbal-achtige opmerking
Kijkt dan naar mij om te zien of het indruk maakt (...helaas)
En ik bekijk ondertussen een documentaire
Via uitzending gemist

Gisteravond lag Manlief in bed nog een soort van wedstrijd te bekijken
Toen ik vroeg wie er speelde, was het antwoord
"De Groenen tegen de Blauwen"

Zo, nu zijn jullie op de hoogte
Van onze voetbal-interesse
En onze voetbal-kennis
Ik hoef niet uit te leggen dat er voor onze deur geen oranje vlaggetjes hangen, toch?




Voordat ik ook naar bed ging
Kwam ik deze schatjes nog tegen
Boven in beeld ligt Monkie, lievelingsknuffel
Monkie was dik ingepakt
Romper, shirtje, slaapzak en mutsje
Monkie had het koud

Ik denk dat hij een toekomst in de zorg heeft, onze jongste




Geen opmerkingen:

Een reactie posten