woensdag 4 juli 2012

Van een bedje en een digibord



De groep waar ik op dinsdag werk is verhuisd en bewoont nu tijdelijk een lokaal in een basisschool naast een reguliere kleuterklas. Gisteren zag ik het klasje in een halve cirkel voor een ENORM digitaal schoolbord gegroepeerd. Ze kregen uitleg over De Cirkel, De Driehoek en Het Vierkant. Op het platte vlak ja, inderdaad. U weet wel, kleuters, een jaar of vijf oud. Sommigen net vier.

Vanmorgen kwam mijn eigen kleuter met dit bedje uit school. Zelf gezaagd en getimmerd, dekentje netjes afgewerkt, kantrandje op het lakentje genaaid. Matrasje gevuld met wol. Van een Echt Schaap.




Wat een geduld, wat een fijne motoriek. En wat goed voor zijn zelfvertrouwen, helemaal zelf gemaakt! Dan weet ik weer waarom ik voor de Vrije School kies. En dan zie ik weer wat het doet, met kinderen. En met mij! En ik weet ook zeker dat hij precies weet wat een cirkel is. En een driehoek. En een vierkant.


1 opmerking:

  1. Daar zal Monkie lekker in kunnen slapen! Ik zal hem dit weekend effe testen op zijn vormenkennis, haha!! Maar in ieder geval heeft hij dit echt heeeeeeel mooi gemaakt. Een waardige afsluiting van de kleuterperiode! xx

    BeantwoordenVerwijderen