zaterdag 26 januari 2013

Koffie met diploma

Het kleinste meneertje was drie jaar oud
Voor iedereen onverstaanbaar
Behalve voor mij
Hij kreeg het niet voor elkaar
Twee medeklinkers aan elkaar te plakken
Stoep werd dus soep
Of toep

Toch eens naar de logopediste gegaan
Alwaar hij moeiteloos sprak
Stoep, steen, draad, laars, kraam

Het kleinste meneertje is zeven jaar oud
Zijn badmeester heeft hem naar het diploma gesleept
Zijn papa heeft heel vaak extra met hem geoefend
Het duurde lang, langer en langst

Eindelijk was daar de dag van het afzwemmen
Alles ging geweldig
En met alles bedoel ik dan ook alles
Het beruchte "gat", de borstcrawl
Alles




Je kunt ervan denken en vinden wat je wilt
Ik vind het een kwaliteit
Een normale, heel gemiddelde voldoende in het dagelijks leven
En als het er werkelijk op aankomt
Laten zien hoe goed je bent

Ik zag laatst een T-shirt met de tekst
"You know, I'm awesome"

Gelukkig hadden ze zijn maat

1 opmerking:

  1. Hahahaha, het ís ook een kwaliteit!! Ik ga dat ook eens proberen ipv andersom!! ;) Yes, he's awesome!

    BeantwoordenVerwijderen